RSS
piątek, 12 czerwca 2009
Klik, klik enter - czyli OPOLE 2009

Właśnie skończyły się opolskie premiery i przez czas trwania koncertu, a właściwie przez tyle ile udało mi się go obejżeć (co jakiś czas kiedy poziom żenady był zbyt wysoki przęłączałem kanał) czułem obciach i zażenowanie. Szczególnie przy najgorszym niewypale tego festiwalu w wykonaniu duetu Mezo i Kasia Skrzynecka - Opluj.pl. Do tego wydaje mi się, że Pani Skrzynecka leciała z taśmy. Poprostu horror. Jeśli ktoś właśnie wtedy wyszedł sobie zrobić herbatę, czy załatwić inną potrzebę niech nie żałuje. Nie będę wstawiał tutaj tego utwóru, informuje tylko że możecie go znaleźć na youtube. Kolejnym dramatem festiwalu była piosenka Ani Wyszkoni. Niby ok wpisuje się w letni klimat, ale moim zdaniem tekst jest nawet jak na to lato zbyt prosty i zbyt często schodzi poniżej poziomu wcześniejszych dokonań ww. wokalistki. Ogólnie piosenki typu wieś tańczy i śpiewa ze szczególnym akcentem na wieś. Z takich moim zdaniem perełek na festwalu mogę wymienić: Pauilnę Przybysz, zespół the Cuts i Panią Stanisławę Celińską, która naprawdę wywindowała poziom całego festiwalu.

23:05, jacquesmathi
Link Dodaj komentarz »
środa, 10 czerwca 2009
Klip z moimi wierszami

19:16, jacquesmathi
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 11 maja 2009
Będziesz chciał by było jak dawniej, znów...

Nie wiem skąd i dlaczego, ale dzisiaj gdzieś od południa chodzi za mną piosenka Myslovitz-Długość dźwięku samotności. Ciekawości nabiera fakt, bo ostatnio słuchałem jej jakieś 10 lat temu. Czy to samotność chce przypomnieć o swoim istnieniu poprzez ten utwór?, Czy może poprostu zahipnotyzowany pogodą za oknem zacząłem cofać sie do mojego dzieciństwa. Niewiem.

Piosenka ta przypomina mi czasy szkoły podstawowej, kiedy to jako jedyny z niewielu sprzeciwiałem się ciemiężeniu dziewczyn:-). Taki mały dżentelmen ze mnie był, przez co chłopaki raczej za mną nie przepadali, co na ogól trwa do dzisiaj, ale nie o tym mowa. 

Właściwie to trochę żałuję że czas tak szybko płynie. Kiedyś chciałem być dorosły, teraz marzę by stać się dzieckiem na nowo. "Przyszłość jest tuż za oknem nie wiesz że to twój największy wróg" jak śpiewa Monika Brodka w "Śpij". Nawiasem mówiąc piękna piosenka. Na dole zamieszczam "Długość dźwięku samotności"

 

 

 

 

 

15:27, jacquesmathi
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 07 maja 2009
Kryzys męskości, czy ewolucja?

Tak się ostatnio zastanawiam co oznacza wyrażenie: "Być prawdziwym facetem". Kto wogółe może się tak nazywać? Wydaje mi się w czasach w których obecnie żyjemy, naprawdę ciężko nie ulec wątpliwościom, co do swojej osoby. Kobiety coraz częściej wybierają typowo męskie zawody, są bardziej odpowiedzialne niż faceci, interesują się męskimi zajawkami. Nagle sterotyp słabej kobiety przemija. Czy teraz to facet ma zająć jej miejsce?.Być może, i drugie pytanie czy to jest aż tak złe?

Wydaje mi się że trzeba w tym wszystkim znaleźć złoty środek, bo czy prawdziwy facet nie może być wrażliwy, i delikatny?. Moim zdaniem może, wiadomo bez przesady, ale wydaje mi się to bardziej męskie niż gburowate zachowanie i nie okazywanie uczuć, bo "przecież prawdziwemu facetowi nie wypada".

Dlaczego utarło się że prawdziwy facet to ten, który w głowie ma tylko samochody, gada przez większość czasu o "fajnych dupach", i ile on to wypić nie może i że pod żadnym pozorem nie może okazywać swoich słabości?. Dlaczego nie może nim być wrażliwy osobnik piszący wiersze i lubiący muzykę Britney Spears? Czemu to ma go uwłaczać z jego męskości? To samo tyczy się orientacji, czemu bycie gejem równa się z byciem zniewieściałą ciotą?. Przecież gej sypia z facetami, a nie wykrada dusze kobiecie. Związek homoseksulany opiera się przecież na byciu z osobą tej samej płci. Tam nikt nie gra roli kobiety. Sterotyp? No, właśnie. Kolejny dowód na to że to właśnie one rządzą naszymi odczuciami i wnioskami.

Czy żyjemy w czasach kiedy męskość przeżywa kryzys, czy jesteśmy jedynie świadkami jej ewolucji? Moim zdaniem, to drugie. Myślę, że zmiany idą na lepsze. Ciekawe co Wy sądzicie na ten temat?

 

 

dodatki na bloga
14:07, jacquesmathi
Link Komentarze (1) »
czwartek, 30 kwietnia 2009
Mimo wszystko pozostać sobą

Wczoraj na francuskim zamiast słuchać profesora, gdzieś odpłynąłem. Nawet nie pamiętam w którym momencie przestałem kontaktować i przeniosłem się w świat refleksji. Zastanawiałem na ile bym sobie pozwolił by cieszyć się miłością, ile mógłbym poświęcić dla tej drugiej osoby. Doszedłem do wniosku, że najgłupszym rozwiązaniem byłoby się zmienić, odrzucić to czego nikt nie może nas pozbawić, czyli przestać być sobą. Nie poradziłbym sobie z tym. Nagle z wrażlwego faceta, który odbiega trochę od reszty, przeistoczyć się w poskładanego "takiego jak wszyscy". Chyba bym tego nie zniósł, gdybym stojac przed lustrem w lunaparku poznał swoją twarz. Wybierając między byciem sobą, a byciem w związku. Wybieram to pierwsze. Uwarzam, że oszukiwanie tej drugiej osoby, jak i przedewszystkim siebie jest nieodrzeczne i głupie. Takie udawanie, że postępując wbrew sobie, jesteś szczęśliwy, bo twoj ukochany słodek jest z tobą.

 

 

12:26, jacquesmathi
Link Komentarze (1) »
środa, 29 kwietnia 2009
Witam

 Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad stworzeniem swojego bloga. Miejsca gdzie będę mógł pisać o sobie bez konsekwencji, i zastanawiania się nad tym jak ktoś zrozumie moje słowa. Trafiło na ten dzień. Nazywam się Jacques-Mathias i jestem nowo poczętym bloggerem. Lubię wszystko co inne, dziwne i nie do końca zrozumiałe. Na ogół staram się wyrózniać. Interesuję się muzyką, piszę wiersze, a także poznaję tajniki reklamy. Lubię czytać książki, takie z nutką strachu i zagubienia, w których można odnaleźć siebie. Poza tym uczę się języka francuskiego. Moimi ulubionymi artystami są Agnieszka Chylińska, Edyta Bartosiewicz, wokalistka(a ostatnio raczej showmenka) Britney Spears i ostatni mój nowy "nabytek" Sliimy. Na ogól słucham albo depresyjnego rocka, albo "tandetnego" popu. Czy to wystarczy jak na pierwszą notkę? Mam nadzieję że tak, na koniec zamieszczam teledysk Sliimiego do piosenki "Wake up", oraz adres do jego myspace: http://www.myspace.com/sliimy

 

 

15:12, jacquesmathi
Link Komentarze (1) »

Kontakt:
gadu-gadu: 313112

Liczniki